– jag kunde inte somna om i morse heller. Så till slut gick jag upp, nästan en timme innan jag brukar, men jag hann läsa lite jag inte hunnit med igår, så det var bra ändå. Fast det är lite varmt under ögonlocken s a s.

Efter frukosten hängde jag tvätt – underbart fortfarande – och sen var det coop, i den stilla förhoppningen att dessa nya tomater ska vara bättre än dom som mådde dåligt i går. Och så biblioteket, det var sista dagen på låneböcker och så sen brukar jag inte vara. Alldeles bredvid ligger en liten affär som säljer pappersvaror av olika slag, så jag köpte kort för att skicka sorgtack. Jag kom ihåg att köpa frimärken på coop också, fast jag stod och tittade på dom och kom fram till att glada hamburgare säkert är ett käckt motiv, men jag valde svenska flaggan ändå.

Sen har jag röjt undan tre nya svarta säckar, så jag ska till tippen med dom och dom andra som packades i lördags. Då blir det lite rymligare och mer luft. Inte för att det spelar någon roll för mig, men det känns ändå konstigt att visa svärmors lägenhet i detta röriga skick. Men jag har lovat mig själv att inte börja spara på omslagspapper till blommor eller begagnade vita kuvert.

