– kvinnan som ville titta på svärmors lägenhet. Det är för hennes svärmor, sa hon, och jag lovade gå dit i morgon vid halv sex. Samtidigt inser jag att jag får lov att ta ett tag i morgon igen, det är ju liksom inte tomt än.

Och så kan jag åka till tippen, mitt f n vanligaste mål, och så springa igenom Ikea efter fler flyttlådor. Jag lär behöva många de närmaste hundra dagarna. Och den här gången ska jag ta en vagn och skjutsa dom på, det var rätt opraktiskt att bära dom. Om jag köper tio nu, så är det alltid en början, jag räknar med att det blir annorlunda att flytta till nästa dörr, men en del saker är praktiska att ta i lådor, allt kan kan inte bara ta i handen.

Jag somnade f ö sittande en stund i eftermiddags, rätt väntat faktiskt. Sen var det inte så väntat att det också hos oss syntes ett par snöflingor i regnskuren mitt på dagen.

