tills det ska bli läggdags. Det blev en väldigt tidig morgon i morse, jag kunde inte somna om när maken varit i badrummet. Alldeles innan han väckte mig drömde jag att vi höll på och röjde i svärmors lägenhet, och Äldste hade just sagt – ‘men vi måste försöka hitta flygeln också’, och det är förvisso inte så att svärmors lägenhet är så stor att en flygel skulle kunnat försvinna, men det är snarast ett mått på min stress, antar jag. Pianot flyttades till maken och mig när Äldste var ca två år, skulle jag tro, och det flyttades sen vidare till Tvåan, när vi flyttade från stora huset. Men flygel har dom aldrig haft. Vi har fortfarande kvar makens cembalo, även om han inte spelar längre.

Men när jag ändå var uppe, så gick jag till coop och köpte sallad. Påsen jag köpte i fredags eftermiddag påminde mest om nån sorts ensilage, både doftmässigt och i konsistensen, så det blev tomatsallad i går.

