har det varit här. Solen har strålat och våren fullkomligt exploderar runt omkring. Vi har suttit ute och ätit glass och vid sextiden på kvällen gick vi ner till sjökanten och satt med lite tilltugg och tittade på svanarna och solen som inte riktigt hann gå ner, men det var så vackert. Och för mina badande vänner kan jag rapportera att en tapper man hade badat, +11° i vattnet, han påstod det var uppfriskande. Jag väntar lite med att testa.

Och jag har köpt ett par nya skor, som jag tror jag kommer att bli väldigt nöjd med. Här håller man också på att gräva upp gator, så lite hektiskt är det att ta sig fram. Och när vi var på väg utefter gatan, så hade man just grävt av en kabel, så affärer stängde en timme tidigare, men nu är det lagat igen.

Och vi har varit ett par vändor i kyrkan också, en källa till tacksamhet.

Och värdinnan har behov av en tidig kväll i dag, så jag sitter med datorn en liten stund och sen ska jag också ta en tidig läggning, tänker jag. Allt är mycket gott.

Och jag fick besked att det kan bli inflyttning första augusti i nya lägenheten. Vi ska vara färdiga med farmors sista maj, så då har jag tid att tänka, rensa och organisera packandet efter det.

