Jag köpte en ny sorts tv-box häromsistens. Jag känner min bristande förmåga och bad Äldste hjälpa mig att installera den i dag, tanken var att det skulle vara precis så enkelt som försäljaren sa. Jomenvisst. Man skulle ha en sorts sladd till routern och den som var med var förstås alldeles för kort. Nu hade vi lyckligtvis en alldeles jättelång sen Yngste bodde hemma senast, så Äldste började installera den genom listverket i taket, så maken inte ska snava. Det var ett ganska komplicerat projekt bara det. Och sen vägrade maskinen att ladda ner sin mjukvara, den påstod sig inte få nån kontakt alls. Och vi kunde via datorn kontrollera att det inte var fel på sladden iaf, men den envisades. Ok. Då tog vi tv ur väggen som innan då, så maken skulle kunna titta på nyheter. Men nu när jag testade för fem minuter sen, så gick det hur bra som helst. Det är mycket märkligt.

Sen slog Äldste sönder Yngstes fd skrivbord, det var meningen för att kunna bära ner det lite smidigt. Och tjockt:n var inte smidig alls, fast den slog vi ändå inte sönder. Son och svärdotter var obegripligt tappra. Och sen sa svärdottern till mig – ‘du tänker väl inte göra flyttstädningen själv i farmors lägenhet? Hyr en firma!’. Hon har nog rätt, den kloka kvinnan, även om det tar emot lite.

