för kosläpp, gissar jag. Alltså, strålande sol och lite varmare än i går iaf. Och jag ska rensa Yngstes skrivbordsyta och så ska jag gå och se om kondis har öppet. Nån liten extragrej till ett ev fika i eftermiddag, även om det då har ätits kanelbullar.

Det borde dammsugas i sovrummet, men det är möjligt att det inte blir av. Alla detaljer har en tendens att stapla sig på varann. Och jag har väl inte med det att göra, men jag funderar ändå på vad Yngste ska göra med alla dessa spel och grejor, som han samlat på sig genom åren, en smärre förmögenhet. Men jag tror han hade roligt under tiden. Det påminner om en sån där skämtbit jag såg häromdan, förmodligen på fb, om kvinnan som klagar på att hennes karl dricker öl, och hon räknar energiskt ut hur mycket pengar han lagt på det dom senaste 20 (eller 30) åren och säger förintande att han kunnat köpa ett flygplan för denna summa. Han frågar förstås om hon dricker öl. – Nej, verkligen inte! – Nähä, och var är ditt flygplan?

