och så låg jag där på golvet i badrummet och rensade avloppet under badkaret. Jag minns inte när det hände senast, men väldigt mycket hår var det. Mitt hår närmare bestämt. Numer använder jag avloppssil när jag tvättar håret, men alldeles tydligt har det runnit ner en massa dessförinnan. När vi hade huset fullt förra helgen, så duschades det också i övre badrummet och jag noterade att det tydligen var lite trassel med avloppet. Nu så. Nu kan det duschas snabbt och utan översvämning. Fast jag är inte riktigt säker på att jag lyckades sätta fast badkarsfronten, det lär visa sig. Jag är ändå nöjd att jag gjorde det här.

Sen får vi se hur det går med den där främmande tvättstugan i morgon. Den som jag inte ens vet var den ligger. Och i övrigt har jag tänkt rensa böcker i morgon. Det saknas inte arbetsuppgifter.

