av svarta plastsäckar är fylld. Nu har jag sammanlagt plockat i arton stycken, nu ska bara dom här senaste sju till tippen också. Jag har börjat med köket, det är nästan värst. Alla dessa saker till hushållet. Jag slänger rätt brutalt, men en del är ju enkelt. Dom tomma nyponsoppeförpackningarna högst upp i ett skåp t ex, det kändes rätt självklart. Och när jag hämtar säckarna i eftermiddag ska jag passa på att slänga alla glasburkar också. Jag gissar att ingen kommer att förstå hur mycket jag plockat undan, för det finns fortfarande rätt mycket kvar. Men nästa vecka ska jag vila i tre dygn innan vi tar tag i dom tunga möblerna.

Och jag ringde bostadsbolaget om min förvåning att dom, utan att informera ett dugg, hade lämnat ut mitt telefonnummer till förhoppningsfulla nya hyresgäster. Hon tyckte tydligen att det var helt normalt, och det var det kanske, men man skulle nämnt detta anser jag fortfarande. Det är inte självklart att jag ska ha tid och möjlighet att visa lägenheten. Jag påpekade att nästa vecka är jag borta tre dygn.

