Jag är van vid lite lägre tempo, om man säger så. Och jag stod på maxi vid åtta i morse och sen har det bara flutit på. Den indiske mannen kom med sin fru och tittade snabbt igenom lägenheten, och han nämnde att dom var nr två i kön och frågade om jag visat den för någon annan. Nej, det har jag inte. Jag ska ringa bostadsbolaget i morgon och fråga om det här kommer att vara vanligt, jag har fått besked – efter att jag frågat – att det blir avlastning nästa vecka, så jag kan liksom inte stå där och låsa upp oavbrutet.

Nu får vi se hur mycket jag orkar i morgon, det vore bra att tömma resten av garderoberna och delvis köket. Sen på fredag/lördag får jag packa porslin och glas i flyttlådorna. Och så är det ju källarförrådet också.

Men jag har pratat med barnen om att vi forslar bort Yngstes skrivbord och stolen till det och så tjockt:n, så har vi lite utrymme här att ta till vara. Det är som att spela tetris.

