– jag åkte till tippen och hann dessutom träffa en av svärmors grekiska grannar, som beklagade det hela, en rar kvinna. Och sen åkte jag till Ikea och traskade enligt Yngstes anvisningar till rätt avdelning och hittade flyttkartonger, sex stycken köpte jag och ställde upp i svärmors lägenhet.

Sen kom jag hem och mobilen ringde, okänt nummer, men jag svarade. Det var en person med rätt lite svenska som raskt frågade om jag talade engelska och då gick det bättre. Han hade fått veta av fastighetsbolaget att det fanns en lägenhet snart ledig, så han kommer och tittar på den vid fem. Kraftig indisk variant av engelska, så jag antar att han förstärker det lokala cricketlaget.

Det kanske f ö verkar lite slappt att jag inte är där och packar mer i eftermiddag, men jag orkar liksom inte riktigt. Det är både fysiskt och psykiskt jobbigt.

