– det fanns det inte förut i dag. Något tekniskt problem sa leverantören när kompetente grannen ringde och frågade. Fast jag har haft häcken full irl s a s. Jag begav mig till svärmors lägenhet och började rensa, en mycket märklig upplevelse. Alla dessa saker som jag sett under så många år. Och jag tänker att nästa gång vi flyttar, så ska jag rensa mer radikalt, så att barnen slipper en del av det här. Faktiskt. Och då var svärmor ändå rätt ordningsam av sig, men det blir mycket ändå. Och inte har jag gjort särskilt betydande insatser i dag, men fem svarta säckar blev det till tippen.

Och mitt i alltihop fick jag ett sms från deklarationskvinnan, så jag har varit där också på eftermiddagen. Drygt sextusen ska in i moms och sen i slutet av året drygt elvatusen i kvarskatt. Det kunde varit värre säger jag, med förra året i färskt minne.

Och svärmors två orkidéer har fått ett nytt hem här. Inte nödvändigtvis ett bättre hem. Svärmor hade mer än gröna fingrar, bara hon tog i någon växtlighet så prunkade det. Inte så mycket här, nej.

