– som trilskas rejält, har jag lyckats tvätta en maskin. Så nu har vi iaf rena strumpor några dagar framåt. Och jag har rensat bänkskivan över tvättmaskinen, det är så lätt hänt att lägga saker där, bara en liten stund. Och sen blir den där lilla stunden väldigt lång. Men nu så. För jag tänker ringa hyresvärden på måndag och säga att det här inte fungerar längre.

Och sen kastade jag mig ner på golvet och dammsög mattan under nya matbordet. Många smulor var det, det har liksom inte synts lika tydligt med det andra bordet. Och jag har organiserat om förvaringen av ljus och servetter. Små steg framåt för att skapa nån sorts ordning i det allmänna kaos som är mitt.

Och maken, som är påtagligt trött, är mycket tacksam över att allt gick så bra i går. Han säger att det är min förtjänst, och det är möjligen att ta i, han kämpar med dom förmågor han har. Men detaljplaneringen och översikten stod jag väl för. Och barn och ingifta gjorde fina insatser och var alltid beredda. Så vi är tacksamma.

