så småningom. Sen. Fast just nu är vi hemkomna från en rejäl fest, först kyrkan och sen ett födelsekalas med mat och kaffe och tårta. Vi åkte hemifrån halv tio och kom hem vid fyra. Dessutom fyllde födelsedagsbarnets mamma också år i dag och en av de mycket unga gästerna fyllde tre, så det hurrades och sjöngs stup i ett. Och det var en alldeles underbar nöttårta till kaffet, jag är så tacksam att jag inte är nötallergisk. Det fanns jordgubbstårta också.

Och makens svarta kavaj klarade hela tillställningen, en detalj som jag är tacksam över.

Små hårda snöflingor yr runt, men jag hoppas det inte blir mer än så, den andra snön är borta nu. Och påskliljorna vid torget här ser ut att ha hämtat sig.

Och det är lite konstigt att mer än halva april redan gått, jag hinner inte riktigt med.

