om en ‘vit Jul’ får väl jubla över den vita Påsken i stället då. Jag vill ha både den ena och andra helgen grön. Än så länge är marken så pass varm att det inte lagt sig något påfallande täcke, men bilen ser ännu vitare ut än innan. Så det blir till att sopa sen. Vi har fortfarande siktet inställt på att åka till midnattsmässa. Midnatt och midnatt kan kanske diskuteras, jag gissar att vi är färdiga före midnatt, åtminstone hoppas jag det.

Och jag har ätit marsipankycklingar, jag medger det. Jag är löjligt förtjust i marsipan, så jag brukar se till att inte ha för mycket i närheten. Och annars har jag inte satsat så särskilt på maten, jag tror att jag ska göra kladdkakemuffins här i kväll, det brukar vi gilla. Lagom till kaffet i morgon. Maken är väldigt tacksam att laga mat åt, han tycker det mesta som ställs fram är gott, helt enkelt. Och på Annandagen är vi bortbjudna efter kyrkan, så då behöver jag inte tänka alls.

