– den påstår att det ska börja snö i morgon em. Än så länge är det stjärnklart och flera plusgrader. Jag cyklade nyss till närmaste kyrkan för kvällsandakt med läsningar om nedtagandet från korset och Jesu gravläggning. Stor tacksamhet för detta.

Sen var det en annan sak att det blev ett rejält orgelstycke också, och jag har – som bekant – lite svårt för när organisten klämmer i riktigt kraftigt, men jag andades stilla. och det var mycket tyst på hemvägen.

Nu tittar vi lite på Korsvägen vid Colosseum, sen kan jag bara hoppas på en stilla natt också. Maken är lite trött, även om det inte märks så tydligt, men han fastnade lite när han skulle gå i trappan mitt på dan förut, han visste inte hur han skulle komma vidare i själva svängen på trappan. Men bara han tog det lugnt och jag sa att han skulle starta med höger fot, så kom han igång igen.

