att gå upp i morse, ibland är det så. Och när jag väl kommit upp, så går det bra. Och eftersom maxi i går inte hade den mjölk jag föredrar, så gick jag till coop i förmiddags. Och då hade jag lyckats komma ihåg att det ska finnas rågsikt hemma också, till påskens traditionella kryddlimpor. Men det småregnar och är lite kallt, så nån längre promenad blir det inte i dag.

Jag har ägnat mig lite åt telefon i stället, jag ringde en bräcklig vän, som blev påtagligt glad, men jag hörde att efter en kvart var tröttheten tydlig. Sen ringde en lite avlägsen släkting till maken, hon hade hört att svärmor var avliden. Maken hade just lagt sig, så hon fick prata en stund med mig, även om det inte var samma sak. Hon är f ö ett par år äldre än maken och lärde honom cykla en sommar. Sen hade hon och hennes syster, som vi träffade vid besöket av de amerikanska släktingarna tidigare, tänkt sig att ev ta tåget till vår lilla ort, men sen var ju problemet hur dom skulle kunna ta sig till kyrkan där begravningen ska vara. Och det hade jag ingen lösning på, vår lilla bil är redan fylld s a s. Jag är inte en ogin människa (tror jag) men en del saker får folk lösa på egen hand. Jag försöker lära mig att allt inte är mitt personliga ansvar.

