– och under tiden som dom pysslade med det gick jag till banken. I hällregn. Väldigt mycket regn var det. Och sen väntade jag och det blev färdigt, inkl den fyllda tank jag var utlovad. Bra så långt.

I övrigt har dagen ägnats åt att säga upp svärmors lägenhet, tidningen, elavtalet, tv:n, men jag har hittills gått bet på det eländiga telefonavtalet. Ja ja, man ska inte ge upp.

Och maken och jag har ätit fisksufflé med gröna ärtor till. Och till kaffet svärmors kakor.

Och just nu strålar solen, kanske ska jag försöka flytta bilen också, det var trångt på parkeringsplatsen och jag har en bal toapapper och ett paket att forsla in.

Äldste hade varit på utflykt under dagen och satt hos maken, när jag kom hem. Vi är ense om det mesta, och han har gåvan att kunna lugna sin far, som har lätt för att bli bekymrad.

