– som bekant – och i dag fick jag rabatterbjudanden från apoteket, men jag lät mig inte bekomma, jag satt kvar hos Bästa Grannen. Hon var hemma och vi satt och pratade om allt som hänt, hon har haft ett på olika sätt förfärligt sista halvår, men hon är en av de mest positiva människor jag känner.

Och när vi åt lunch greppade maken att det var min födelsedag, för då hade det ringt betydligt mer än vanligt, och rara sms hade också pinglat. Så jag känner mig glad och tacksam, omtanke och vänlighet gör livet lättare. Absolut.

Och när dagen gick mot afton här, så åkte jag till kyrkan vid sjön och bad vesper i Stilla Veckan, också en anledning till tacksamhet.

Sen är den en annan sak att jag pratade med Äldste om alla dessa praktiska ting, som måste ordnas, och jag kände att just i dag har jag inte gjort någonting. Ah ja, en annan dag.

