till Skatteverket, plats 399 från början med 250 handläggare. Det fanns en tid i livet när jag på jobbet då och då skulle ringa Skatteverket och en gång när jag var precis framme, så blev jag bara nerkopplad, för dom hade gått hem för dagen. Då var jag inte glad. Men i dag tog det ca 19 minuter och sen fick jag tala med en mycket proffsig handläggare, det gällde förstås svärmors deklaration, blanketten kom förra veckan och jag visste inte hur den formella gången var. Inga problem, bara att knappa in koderna på telefon som vanligt. Enkelt med enbart en dödsbodelägare, maken.

Och jag tog mig samman och tittade på min egen blankett och på makens. Han ska tydligen få sju tusen i restskatt, men jag får tillbaka en större hög, så det går bra.

Och sen har jag förstås pratat med Tvåan, som var alldeles charmerad av Yngstes flickvän, jätterar tydligen. Lättad moder.

