matlagande grannar, så fick frysen stå till tjänst i dag också. Och jag lyckades inte bara hitta bouppteckningen utan också pappren till nya bilen, som en kort stund var helt lost, pappren inte bilen. Och jag har valt kistdekorationen och köpt en ny kavaj till maken. Medicin och stillasittande har gjort att den han hade på svärfars begravning satt extremt tight, men jag tog med en grå kavaj och den händige mannen i affären plockade fram en som ser bra ut.

Sen har man vårmarknad i vår lilla ort i morgon och då stänger man av gatorna på ett nytt sätt. Det var jag ganska lättad att jag hann och se under min lilla promenad eftersom det påverkar hur jag gör för att hämta maken.

I går kväll råkade jag titta i spegeln när jag skulle borsta tänderna och i midjan på vänster sida fanns det en svart platt liten grej, ca 2 mm, som inte funnits där förut. För säkerhets skull letade jag reda på fästingborttagaren, som jag givetvis flyttat till ett nytt ställe i förra veckans städorgie, men jag kunde ända hitta den och drog bort vad-det-nu-var. Och så läste jag på om borrelia och hjärnhinneinflammation och alla muntra upplysningar, som fanns i broschyren. Men det stod också att det fanns ingen anledning till panik. Då säger vi så.

