alltihop. Man=jag orkar inte så mycket som man tänkt. Men jag startade dagen med att ringa svärmors hyresvärd eftersom det ju trasslat med inbetalningen. Och det slutade med att när jag lagt på, så tänkte jag att nu gäller det att andas, detta är förmodligen inte den sista dumma människan jag kommer att konfronteras med. Banken sa å andra sidan att det var bara att komma in.

Sen kom Äldste och vi åkte till kyrkan för själaringningen, vaktmästaren var en ung man vars mormor och morfar var mycket avhållna i vår familj. Och vi tände ljus och lyssnade på klockorna. Sen åkte vi till begravningsbyrån med mina strukturerade papper och det gick smidigt. Nu är tiden fastställd till 21 april.

Sen hade det kommit en vacker blombukett till maken från en vän. Och Äldste åt vår värmda lasagne, den var rätt lyckad. Jag tänkte att det ligger något i den judiska sorgetraditionen att man sätter sig ner i sorgehuset och så kommer grannarna med mat. I avvaktan på det är frysboxen ett hyfsat alternativ.

