– men kort, så kan man sammanfatta eftermiddagens aktiviteter. Maken har ett starkt planeringsbehov och betydligt mindre förmåga, om man säger så. Och han vill så gärna och så mycket. En del rent orealistiska saker dyker upp, sånt han kunde göra som frisk. Och då får jag bromsa, och sen återkommer han till exakt samma sak. Det är då det blir lite kort s a s.

Samtidigt kunde vi konstatera – eller jag iaf – att jag har betydligt större erfarenhet t ex att vara kund på begravningsbyrå. Sen ville han detaljplanera saker angående begravningen som faktiskt också är väderberoende, och jag kan inte riktigt styra vädret, så där har vi ett problem. En stund på eftermiddagen gick jag bort till svärmors lägenhet och diskade upp lite och letade papper och plockade hit det som ska ätas upp från kylskåpet. I frysboxen fanns i princip två limpor (hembakta förstås), en burk jordgubbar och så portionsinfryst köttfärs.

Nu får vi se hur sömnen ordnar sig i natt, jag lyckades nästan sova åtta timmar natten som gick.

