i dag, tydligen. Jag hade hoppats att det där med ‘två veckor’ skulle vara just två veckor, men icke. Jag vill ha båda paren, men jag inser när jag tittar på väderprognosen att solglasögon inte är alldeles nödvändiga den här gången. Så vitt jag förstår kommer det att vara rejält molnigt hela tiden, man rentav utlovar lite snö onsdag morgon.

Och jag tar vinterjackan, för säkerhets skull. Som vanligt undrar jag vad jag kommer att glömma, så onödig ängslan, det mesta ordnar sig ändå. I slutet av förra veckan kom makens älskade tidning TÅG, och jag lade helt enkelt undan den, så han får den med sig alldeles fräsch och oläst, plus två böcker. Dom främmande kalsonger, som boendet tog på honom, är tvättade och ska medföras. Jag förstår inte varför det blev så, för han hade alldeles tillräckligt många rena egna där. Det är så mycket jag inte förstår.

