fungerar likadant jämnt. Jag slocknade som ett utblåst ljus här på eftermiddagen, oavsett att det var underbart väder. Och nu är alla klockorna, inkl Braunschweiguret, rätt. Fast B behövde nya batterier innan det piggnade till, men som tur är, visar det en liten bild på tomma batterier då, så jag fattade. Och bilolyckan hade ställt om sig själv. Bingo.

Och Yngste skickade en bild på matlagning, som såg väldigt komplicerad ut. Det var kroppkakor. Det har han inte lärt sig här hemma. Jag har aldrig gjort just det. Nästa gång gör han väl ostkaka då. Djupt imponerat moder.

Och så fick jag ett sms från avlastningsvärdinnan, hon undrade hur det går. Det undrar jag också. Man kan inte säga att kommunen är överinformerande. Dessutom bestämde man förra veckan att lägga ner ett boende till, och det fick anställda och boende veta via tidningen. Jag trodde man var tvungen att mbl-förhandla sånt, men det är kanske omodernt numer.

