på våfflor i dag, men jag låter bli ändå. Maken har bestämt oss för att äta våfflor vid kyrkkaffet i morgon, så det får väl räcka. Vi sov ovanligt länge i morse (maken var uppe vid sex, men sen somnade vi om), och det är väl bra med tanke på att en timme försvinner i natt.

Jag undrar f ö om bilens klocka numer är så avancerad att den ställer om sig själv, det lär visa sig. Annars har jag tänkt titta på Skavlan, eller ‘Skravlan’ som svärmor säger, jag såg bara dom allra sista minuterna när Emma Tompson öste vrede över anti-ageingkrämer. Det går an för henne iofs, jag undrade över hur länge hon suttit i sminket före programmet, men det var väl bra att hon lyfte frågan (ha!) säger jag som inte har minsta kläm på dessa krämer, jag kör solskyddsfaktor 40, det är allt. Och jag tyckte mig märka att den yngre kvinnan där (nej, jag vet inte vad hon heter) såg lätt förvånad ut över att bli tillropad av Emma, jag gissar helt brutalt att hon inte kände sig som målgrupp, för hon tänker förstås aldrig bli gammal och rynkig. Många unga vackra tror att det är ett val.

