Svärmor har varit bekymrad över en räkning avseende gravstensförstärkning. Det var mycket som var bekymmersamt, vilken grav det var och hur man skulle betala och så. Äldste tittade in till henne i går och ringde sen förvaltningen och fick klart att det var Bengt Johan och Matilda, som vilade där. Alltså svärmors mycket älskade morföräldrar. Det finns visserligen en hel uppsjö släktingar, lika nära som svärmor, men att krama kontanter ur dom skulle nog vara lite svårt. Det enades Äldste och jag om. Sen var det ju det där att svärmor inte visste hur hon skulle göra, men hon hade tagit ut kontanter. Så jag cyklade dit, tog räkningen (med tydligt angivet bg-nr) och kontanterna och passerade banken och satte in kontanterna på mitt konto och åkte hem och lade in räkningen, så nu är det klart.

På banken före mig stod det en äldre herre, som tog ut åtta tusen men han ville inte ha dom sedlar kassadamen ville ge honom, han ville ha nya. Och hon sa, rätt tålmodigt, att dom här gäller till sista juni, men det var han inte nöjd med. Hon hade inte tillräckligt många nya och det blev han väldigt sur över, stackarn. Jag vet inte om han tänkte stoppa dom madrassen som en glad överraskning för arvingarna. Hur som kan dom ju lösa in dom hos Riksbanken mot avgift. Men jag var nöjd över servicen, det är inte överallt bankerna alls hanterar kontanter, så jag har inga krav på att dom ska vara rykande nya.

