– är jag ju förtjust i, det har väl framgått, gissar jag. Fast struktur betyder inte samma sak som ordning i mitt liv. Nå. Efter gårdagen och morgonen kände jag mig lätt utmattad, väldigt lätt att gå igång med negativa spår. Jag försökte t ex att komma på någon förändring i mitt liv de senaste åren, som varit positiv. Jag kom inte på någonting. Nada. Det kan bero på dåligt fungerande minne, det kan också vara så. Och det är inte en munter känsla alls.

Men man=jag får väl ta tag i det man har, så nu har jag strött ut mina stora böcker på golvet igen och har börjat på ett litet projekt, som jag har funderat lite löst på länge. Jag vet att jag hade ett papper med anteckningar förut, men den där strukturen hjälpte inte där, jag kunde inte hitta det. Fast då kan man bita ihop lite grann och börja om från början. Så det gjorde jag. Och fördelen med att ha en lång uppstartsfas är iaf att man hunnit tänka igenom metod och genomförande lite grann. Så noga räknat är jag nöjd med mina inledande minuter, där på golvet. Något jag gör för mig själv, bevars. Kanske så småningom till glädje för någon annan också, vem vet.

