ringde hon. Det hade mycket riktigt inte blivit nån möjlighet för oss att få avlastning denna vecka, dvs alla har överlevt så här långt. Ja, det är ju precis så.

Och jag pratade lite med henne, för på samma gång som det faktiskt är viktigt att betona att det här är en ganska oacceptabel situation för oss, så är det rimligt viktigt att kommunicera att jag mycket väl förstår situationen, även om jag inte gillar den. Verkligen inte. Och hon sa ju, rent ut, att vi är lägre prioriterade än dom som har ‘växelvård’ dvs två veckor där, två veckor hemma, för då vet man ju, som hon sa. Där avbröt hon sig själv, och konstaterade att man ‘vet’ ju med oss också, eftersom jag lämnat in min lapp, men vi är ändå lägre ner på listan.

Nu hoppas jag bara att man inte återgår till det här att skyffla runt oss i hela kommunen. Jag hoppas. Men det hjälper väl inte mycket. Ja, jag är trött.

