– han ringde nyss upp sin lilla mamma, för att prata med henne på fm i stället för det vanliga eftermiddagssamtalet. Han påminner om att vi åker till Tvåan och att vi får nya bilen på torsdag. Sen hör jag att dom har en längre diskussion om bilfärger, om det är bättre med en mörk eller en ljus bil. Det får vara hur som, vi hade en silverfärgad megane före den här blågrå clion, och jag räknar med att det kommer att gå bra hur som.

Och snart har höger ringfingernagel vuxit ut också. För en tid sen upptäckte jag att den tydligen fått en smäll, oklart när och hur, men den hade bara slagits av, precis nere vid kanten. Det är inte så vidare bra, det blir alltid en liten frans, som fastnar i allting i omgivningen, men nu är den nästan tillbaka till normallängd igen. Vardagens förtretligheter.

Och lite stressad är jag, sista åkturen med nuvarande bilen. Jag kan bara hoppas att jag inte kör på något vildsvin eller nåt annat, och att ingen annan kör på mig heller, det skulle vara så snopet.

