– och allt gick så bra. Vi kom fram precis som vi sagt till Tvåan och sen drog hon och jag till McD och köpte kycklingsallad med pesto och till kaffet fick vi hembakad mazarin, hon är duktig.

Och sen åkte jag, enligt plan, ner på stan och lyckades hitta parkeringsplats. Heja mig på det. Och så fyra pocket för priset av tre och så ett presentkort på det. Och jag hoppas att maken vill läsa åtminstone två av dom. Sen stod jag utanför bokhandeln och kände att jag hade ju tid kvar på parkeringen, jag skulle kunnat promenera runt lite bland affärerna, men jag orkade bara inte. Alla människor, alla nya fasader, allt. Nej, det gick inte. Jag gick raka vägen till underklädesaffären och gjorde ett perfekt inköp och sen tillbaka till bilen.

Och så pratade vi lite mer med Tvåan och båda pojkarna kom hem från skolan och sen åkte vi hem. På vägen såg vi säsongens första två tranor på en åker.

