var jag allt, där i morse, men jag tog mig upp ändå. Och det var väl bra. Dom där sista minuterna går väldigt fort när man ska i väg, i sht när man delar livet med någon som inte har särskilt mycket tidsperspektiv. Om man säger så. Och just i dag skulle vi ge oss i väg till en av de längre bort befintliga kyrkorna, vacker väg iofs, och på en av åkrarna stod det mängder av kanadagäss och andra gäss. Våren ändå.

Och vi har ätit kyckling nyss och jag tror det gick bra. Rätt länge har vi ju fyllts med budskapet att man inte ska äta rött kött utan kyckling, och nu är helt plötsligt kyckling alldeles jättefarligt. Jag suckar lite och fortsätter med den färska kycklingen. Jag har en skärbräda, som enbart används till kyckling och som skrubbas rejält och jag tvättar händerna och diskar knivarna mellan olika användning. Och kycklingköttet genomsteks alltid.

Och jag funderar förstås fortfarande på veckans inköp, bilen. Den vi har nu har varit väldigt smidig och i princip alltid startat, bara det är värt en applåd, och frånsett en och annan incident har det inte varit några problem alls, om jag jämför med tidigare bilar. Och det är viktigt att ha en rimligt fungerande bil för makens skull. Det blir så mycket lättare.

