Jag är ju sån. När det är skarpt läge kör jag på, sen kommer fallet efteråt. Jag köpte bilen och letade reda på alla papper. Och i morse, när maken varit i badrummet, inte kunde jag somna om då. Och ingen av dom vanliga teknikerna fungerade, jag bara snurrade runt. Det gjorde ont i axlarna och själen. Hur ska det här gå? Vilka marginaler har vi nu? Hur blir det? Ja, ja, det ordnar sig förstås, det gör det, men där vid fem i morse var det knepigt.

Och nu har jag farit runt med dammsugaren lite översiktligt och maken är kolossalt renskrubbad, lakanen är bytta och tvättmaskinen snurrar. Solen strålar och jag ska göra en modifierad pasta med skinka och champinjoner.

Och båda tidningarna kom i morse. Bra. Och någonstans på nätet läste jag en runa över någon, som jag inte kände särskilt väl, men som ändå när vi möttes alltid var till glädje. Jag ser framför mig sista gången vi sågs, hans varma leende och så satte han sig på cykeln och trampade iväg.

