Jo. Jag köpte en ny bil. Det känns fortfarande lite bisarrt, men jag gjorde det. Den kommer på torsdag. En likadan som vi har, fast med lite mer saker att lära sig då. Och den vi har nu har vi haft i tio år, så det är inte så att jag traskar runt och köper bilar stup i ett. Jag hörde mig för om demobil först, men det blev bättre så här. Och jag tänkte ett tag att jag arma människa, som inte kan pruta, och inte vet särskilt mycket om bilar, skulle jag ta med mig en god vän eller yngste svärsonen eller Äldste, men sen tänkte jag – äh, I’m free white och betydligt över 21, och köpte dessutom den nuvarande bilen alldeles själv, och det har gått bra.

Maken blev väldigt entusiastisk, kan jag säga. Nu ska han bara sälja in idén att det är billigare att köpa en ny bil till sin lilla moder, som nog kommer att tycka ett och annat. Hennes kusinbarn beskrev ju att hennes lilla bil, som jag tror var tolv år, har gått 400 mil. Jomenvisst. Jag tycker att det vore mer ekonomiskt att ta taxi då.

