Förr använde jag sällan väckarklocka, jag bestämde när jag skulle vakna och så gjorde jag det. Nästan alltid. Men numer är jag ofta för trött för sånt, men i morse vaknade jag två minuter innan klockan var ställd och då är det skönt att hinna stänga av. Och jag visste att jag skulle upp, så jag somnade inte om heller. Så bilen blir omskött nu. Och jag ska anmäla lite preliminärt intresse hos en försäljare sen när jag hämtar den, nej, jag såg inget av intresse, men det kostar inget att höra sig för.

Och ingen av dom två tidningarna hade kommit i morse, det måste ha hänt något med tidningsbudet. T-bud är f ö hjältar i min värld.

Och den lilla promenaden hem från verkstaden gick raskt och nästan i solsken också. Jag tänkte på att vi nog i princip hade 40 kr i kontanter, så det passade ju bra att gå förbi uttagsautomaten. Men det är märkligt att man kommer där och ser på långt håll att det bara är en kvinna, som ska ta ut före mig, men det är alldeles naturligt där på fredagsmorgonen att just hon ska ta ut från minst fyra kort.

