– åtminstone än så länge. Jag vill minnas att om den skulle försvinna, så skulle det ta åtta minuter innan vi såg det, men ändå. Just nu syns den ibland. Det är obeskrivligt skönt med ljus. Och det kom lite snö när vi åt frukost, men jag motstod tanken att ta bilen för att handla, desto lättare som jag väl skulle behöva skrapa snö och is. Jag ska lämna in den tidigt på fredag morgon och om jag har tur, så hinner det mesta försvinna innan dess. Det är ordinär service, hoppas bara att man inte hittar något katastrofalt.

Hur som, så kom jag överens med Tvåan att vi ska äta lunch tillsammans hos henne nästa tisdag, det blir bra. Det har blivit så att vi väldigt sällan åker dit, och det känns lite tråkigt, det är ju inte så långt. Men jag har lite låg initiativkraft och det vill dessutom till att hitta en dag då hennes jobb inte hindrar. Att inte tala om min fobi att jag säkert kommer att ringa när den jag ringer till just är på väg till toaletten. Men numer kan man ju sms:a och det är en lättnad för lätt social fobi av den typen.

