– det oväntade händer ibland, eller ja, kanske inte så oväntat, för vi hade kommit överens om det för ett par dagar sen, men hur som – att gå och fika är trevligt. Och jag slog till på en prinsessbakelse. På vägen ut sprang jag på en vän som stod i fikakön och hon sa chockat – ‘men det är klart att man äter semlor tills dom dör ut’. För min del har dom redan dött ut. Ja ja.

Och jag beställde tid hos optikern, jag ska skaffa slipade solglasögon. Känns lite lyxigt, men hemresan i slösande sol 24 februari gjorde att jag bestämde mig. Jag har haft ett par billiga vanliga som jag bara trätt över mina andra, men nu ska jag vara ordentlig. Det är bara det där att man ska välja bågar också, jag är ju så velig när det gäller sånt. Men med solglasögon kan man gå lite över kanten, tänker jag.

