jag läste, när jag väntade på blodtrycksmätningen, den var märklig. Jag bläddrade fram till en artikel om händer. Det visade sig att när (inte om) man nu fixat rynkorna i ansiktet och blekt tänderna och allt man nu gjort för många pengar, så kunde man ju bli ‘avslöjad’ av sina händer. Men det fanns hjälp, man kunde både smörja in med diverse mirakelkrämer, men det fanns också olika sorters sprutor och grejor, allt skulle upprepas rätt ofta och inte var det billigt heller, men händerna såg ‘minst’ tio, femton år yngre ut. Jaha ja. Det händer att jag tycker att folk renoverar sina kök i onödan, men att renovera sina händer.

Jag insåg att snart kan man ställa mig i en monter, en totalt orenoverad kvinna, så här ser dom ut utan botox och fillers. I värsta fall får jag väl skaffa mig en brun papperspåse och trä över huvudet. Och så handskar då.

