så händer det förbryllande saker. I går t ex. När jag satt i väntrummet på vc. Precis när jag klev in i det, så gick en kvinna med tonårsdotter ut i sällskap med en sköterska som hann säga – ‘hur har du det nu?’ och modern svarade – ‘ja, det är skit’, och så långt var det väl normalt på en vc.

Där satt endast en person, en man, ca min ålder, välklädd och såg allmänt trevlig ut. Han läste Amelia, eller vad den nu heter, det är inte så brett urval, så det var väl relativt normalt (vad nu normalt är). OK. Jag högg en annan, ett år gammal, tidning. Då kom en syrra och sa ’61?’, men jag mumlade att jag hade överenskommen tid och mannen, som satt där sa med häpnadsväckande ljus röst att han skulle vänta på ‘den mörka’ som fanns där, och så pekade han på väggen bakom sig. Hon försvann igen, men kom tillbaka och gjorde ett nytt försök med mannen, men han stod på sig, han skulle vänta på den mörka, som skulle komma snart. Vi läste vidare. Sen återkom den frågande med ytterligare en sköterska i sällskap och dom slöt upp bredvid mannen där och sa med bestämt tonfall att nu var det så att han skulle träffa XX i dag och det skulle säkert bli bra. Och så gick dom i väg med den vagt protesterande mannen. Jag hoppas det blev bra.

