nu då. Jag ska kamma till mig och sen ska jag göra matsedel, två veckor har jag tänkt att planeringen ska gälla. Och två veckor, då är det nästan halva mars. Och vännen kommer på lunch i dag, bra. Jag ska ta fram morotsmuffins till kaffet.

Sen känner jag att jag borde börja rensa i skåp och garderober, jag har ständigt lågintensiva tankar på den kommande flytten – nej, dom har inte sagt upp lägenheten än – och i går tänkte jag att den mycket älskade gröna skinnsoffan som jag ofta somnar i framför något eftermiddagsprogram på tv:n, den får nog inte följa med. Och inte den stora bokhyllan som vi köpte när vi gift oss och som flyttat med sen dess (vi har andra bokhyllor, så det blir inte tomt på böcker) och den höga byrån som står i övre hallen, den utgår nog också ur sortimentet. Och mitt eget älskade skrivbord, min farfars från början, kanske försöker jag prångla ut det till sondöttrarna.

