en annan gång. Jag visste ju att jag kört en del sen jag tankade förra gången och nästan alltid ser jag till att ha full tank när jag åker iväg på avlastningsdagarna, men den här gången tänkte jag inte till riktigt. På vägen dit tänkte jag lite slarvigt att jag kan väl tanka innan jag åker hem, men hur det var så blev det inte av. Och sen var jag på motorvägen och räknade på hur långt jag hade hem och sen tänkte jag att jag kunde välja mellan ett par ställen och tanka där, men hur det var så for jag bara vidare. Och sen slog varningssignalen till en bit innan jag svängde av motorvägen. Och jag räknade fortfarande i huvudet och kunde inte tro annat än att det skulle räcka. Jag var iaf lite lättad när jag svängde in framför boendet och kunde lasta in maken och åka hem via den vanliga macken. Och så vitt jag förstår hade jag tre liter kvar. En annan gång ska jag vara lite bättre beredd.

