tog jag tag i en hög papper och fyllde i blanketter och tog kopior och stoppade i kuvert. Sen postar jag i morgon och hoppas att allt blev rätt. Säker kan man aldrig vara. Men det är väl större möjlighet att det blir rätt , om man iaf gjort det. Papper som ligger på mitt skrivbord gör ju ingen nytta.

Och innan pratade jag en lång stund med Äldste, dels om livet i allmänhet, dels om svärmor, som ju faktiskt – trots hennes egna bedyranden – inte alls är bra än, men på långsam bättringsväg. Vi hoppas på det.

Och på det hela taget har det varit en bra dag, jag hittade dessutom en bit lasagne – ordentligt uppskriven på listan över vad som finns i frysen – som blir middag i morgon. Väldigt bra.

Och yngste dottersonen hade en läxa att prata med en äldre släkting, så han intervjuade maken, till bådas glädje tror jag. Och jag inser hur mycket som förändrats under våra liv. Bara det här att vi faktiskt rätt länge gick i skolan på lördagar. För min del gick jag dessutom till 15.45 i två år och sen sista året bara till 14.55. Då fick vi liksom en extra håltimme innan bussen gick hem.

