– försöker jag intala mig, fast på tv tjatar man om att det ska bli både snö och kallt nästa vecka. Men det är då, det. Nu är det vårregn. Och söndagsmiddagen är äten, god fläskfilé från frysen och så gårdagens kladdkakemuffins till kaffet. Det hade inte gjort något om jag tagit ut dom ur ugnen två minuter tidigare, men det fanns lite kladd i mitten iaf.

Och jag hade en arg konversation med mig själv i morse, jag ville verkligen inte gå upp ur sängen, samtidigt som jag vet exakt hur jobbigt det blir när det saknas fem minuter i andra änden av schemat. Jag kom upp, muttrande. Och ingenting hakade upp sig heller, så allt har fungerat över förväntan. Fast jag känner att om jag lägger mig i soffan, så kommer jag att somna.

Och maken sa förut att han försökte föreställa sig hur det kommer att vara att bo vid dörren bredvid vår, men som han sa, det är svårt att bortse från allt jox dom har fyllt sin uteplats med, det är svårt att visualisera något annat.

