i snålblåsten, Bra Grannen, som snart inte är det längre. Granne, alltså. Hon berättade att hon stått i kö och nu fått lägenhet, en etta, i tätorten bredvid hennes sommarhus vid östkusten. Hon brukar ju åka dit i april och komma tillbaka hit i mitten av oktober, och hon har tänkt på det här ett tag, tydligen. Första april flyttar hon dit, men som hon sa – ‘oj, så mycket grejor jag har’, men hon tyckte det ska bli skönt. Hennes man (som jag kände), som dog hastigt för rätt många år sen, och hon byggde sommarhuset 1974 och deras två döttrar har också byggt till på tomten, så jag kan förstå henne. Fast jag kommer att sakna henne. Hon visste vem som flyttar in efter henne, en annan bekant, en kvinna som jag förmodligen också kommer att kunna dricka lite kaffe med då och då. Förändringar, ständigt dessa förändringar.

