med Äldsta. Det gjorde jag på fm i dag. Någon tyckte en annan gång att jag pratade för ofta med mina barn, men jag tror att det är minst en månad sen jag pratade med henne. Hon har just nu trassel med bihålorna, elände. Men annars är det bra, hon hade utvecklingssamtal betr båda döttrarna i dag, små snuttorna. Vi pratade – förstås – om mat. Hon sa sig vara övertygad om att om hon själv en dag blir virrig, så kommer det inte att betyda att hon glömmer att äta och blir mager, snarare kommer hon att glömma att hon redan ätit och ta lite mer choklad. Och jag har bestämt mig att tillfälligt (?) utesluta choklad ur matvanorna. Ett litet steg för mänskligheten, visst.

Och sömnen i natt var usel, helt på egen hand. Maken sov, så vitt jag förstår, lugnt och fridfullt, jag bara grubblade.

