och till salu, så tror jag verkligen på allvar att jag hade sålt den till dom som kom och tittade. Jag kan verkligen vara väldigt säljande och trevlig, jo då, ni som känner mig behöver inte se så förvånade ut, just i den situationen har ni förmodligen inte träffat på mig. Men har man sålt järnvägsvagnar med porslinselefanter i olika storlekar, så har man. Just sayin’.

Nu beror det iofs inte på min säljande förmåga, jag gissar att det lite beror på när dom kan få tillgång till den lägenhet dom ju behöver. Dom gav inte intryck av att vara folk som ständigt spelar jättehög musik eller så, så det var en anledning till att jag var extra trevlig. Vi får se.

Och sen ringde Äldste (f ö en gång i världen klasskamrat med hyresvärden) och uppdaterade om svärmors mående, som varit lite mer komplicerat än hon velat (kunnat?) meddela maken. Hon hade alltså ett gammalt sår, inte alls tillfredsställande läkt, där hon slog sig i halkan, och har haft rätt rejäl infektion där ett tag, men nu efter antibiotika och professionell hantering av omläggning, så verkar det åtminstone gå åt rätt håll. Knepigt.

