– men dock. Nyss ringde mobilen och det var hyresvärden. Han hade fortfarande inte fått nån uppsägning av lägenheten bredvid, men han konstaterade att så fort han får det, så får vi den. Men däremot har han en potentiell ny hyresgäst till vår lägenhet, som gärna vill titta på den i kväll. Så OK. Och jag sa att jag gärna vill ha en ritning på den nya, eftersom jag, när vi flyttade hit fick ritning på denna, och lägenheten på andra (fel ur vår synpunkt sett) sidan finns också i mina papper och då sa han, lite uppgivet, att det skulle han också vilja ha. Ägaren, som hade det när vi flyttade hit, hade lovat ritningar, men inte levererat. Men självklart ska vi få komma in och titta först.

Och jag pratade med maken, som nu har vant sig vid tanken, och som säger att visserligen klarar han trappan, men han känner ändå att det vore nog bra att bo på ett plan. Under slutet av våren menade han att vi kan räkna med detta. Jag tittar på bokhyllorna med viss fasa.

