– och jag kom ihåg att lämna in timrapporten till kommunen och så gick jag in i tobaksaffären alldeles bredvid kommunhuset. Sen tittade jag in hos Bra Grannen, hon är ju hundvakt på eftermiddagarna numer. Ena dottern har skaffat valp och vi har inte träffats förrän i dag. Lilla han, nån sorts blandning, men övertygad om att han var stor och stark, eller åtminstone försökte han övertyga mig, men så småningom lade han sig och sov av pur utmattning. Och sen kliade jag honom, och vi hade så trevligt.

Väl hemma greps jag av nån sorts städfrenesi, eller den var väl rätt begränsad, jag tog mig an badrumsskåpet i övre badrummet. Det var en balansakt att få ut glashyllorna, men det gick. Fast jag skulle vilja veta hur man ska hantera en stående eltandborste. Jag har bara i all enkelhet ställt in den i skåpet och nu har färgen på botten i skåpet helt luckrats upp. Märkligt. Men lite renare är det iaf. Jag kanske tar mig an det nedre skåpet en annan dag. Om man inte har använt saker sen vi flyttade hit, så kan man nog ganska tryggt slänga.

