med min lilla lista, och inte blev jag klar med den i dag heller. Men ett par saker strök jag iaf. T ex lyckades jag skicka i väg ett mail om kommande avlastning under året, så får vi se om det får ett bättre utfall med den nya organisationen än hittills. Förra året blev det sju korta avlastningar plus den när jag åkte till England. Och året innan dess sex, tror jag. I år har jag kryssat åtta tillfällen plus det långa för resan långt bort. Den som lever får se.

Och ibland händer det att man bryter en ovana, i mitt fall en liten, men dock. Jag brukar tugga ett halvt tuggummi när jag har varit ute och rökt och då har jag helt slappt kastat det uttuggade i papperskorgen under skrivbordet. Ja, lite onödigt. Nu har jag övergått till att slänga det lite mer ordningsamt i lockförsedda hinken i badrummet eller i kökssoppåsen.

Och jag bytte nyss månadsbild i almanackan. Det blev inte så vidare mycket uppmuntrande, dimma i södra Skåne, alltså dimma med svarta trädsiluetter.

