– försäljerskan förklarade pedagogiskt att det var citronsmak. Jo tack, det förstod jag. Tyvärr tror jag att det bakades i lördags, typ. Men sällskapet var trevligt, och till vår lätta förvåning hade man öppnat nån vägg och gjort lokalen dubbelt så stor, minst, och målat väggarna mörkgrå och satt upp blåmelerad tapet av typen fuskbrädor. Inte skulle jag vilja ha det så hemma, men det behöver jag ju inte heller. Och det var en angenäm förmiddag, hur som helst. Och sen trampade jag till maxi och där fanns det mängder av påsar med skuren sallad, så det ordnade sig.

Och väl hemkommen gjorde jag en lasagne och mitt i tillverkandet ringde lunchgästen, och jo, han kunde komma. Det hade varit lite osäkert, men vi hade som vanligt roligt.

Och nu ska jag frysa in resterna av lasagnen, då har vi en middag ordnad till kommande dagar. Bingo s a s.

