– det är det. Och färden upp gick bra, delvis väldigt dimmigt, men det ordnade sig. Och när jag kom fram ringde jag maken förstås, och han var missnöjd med att det inte fanns något nattygsbord bredvid sängen, och det var inte mycket jag kunde göra åt det, tjugofem mil bort. Ja ja.

Och vi har väldigt roligt här, värdinnan talar i telefon och jag ägnar mig åt nätet. Vi har nyss ätit en god och vällagad lunch – lagad av någon annan, tjo. Och tyvärr har ena tobaksaffären lagt ner, men det finns en kvar och det var en tjänstvillig person där också. Och kvällen kommer att ägnas åt olika aktiviteter. Kanske vilar jag lite eftermiddag också, alla möjligheter är öppna.

Vi satte oss också och planerade året framåt, så får vi se hur det går. Denna oerhört generösa och rara människa. Men det vill till att kommunens planering stämmer med vår.

